donderdag 18 juli 2013

Wishful thinking

Wanneer ik 's ochtends voor het ontbijt samen met Jeanny een wandeling maak, hoor ik ineens boven me in de bomen een zacht tikkend geluid. Het komt niet vanaf een bepaalde plek, maar is eigenlijk vanuit alle richtingen te horen. Het lijkt een beetje op het geluid van blaadjes die - in verder absolute stilte - ten gevolge van een zacht briesje tegen elkaar aan tikken. Maar het is helemaal windstil, dus dat is het niet. Lichte regenval dan misschien? Nee, dat lijkt me ook niet mogelijk. De zon schijnt, de hemel is strakblauw en er is geen wolkje te zien. Vreemd. Ik kan het geluid niet plaatsen en loop door. Dan kom ik bij een plek waar ik door een opening tussen de bomen schuin tegen de zon in over een veld heen kan kijken. En zie ik tot mijn verbazing dat het geluid wel degelijk door neerslag wordt veroorzaakt. In het tegenlicht van de zon is duidelijk te zien dat er - met relatief grote onderlinge afstand - gestaag forse regendruppels naar beneden vallen. Ik geloof mijn ogen bijna niet en kijk voor de zekerheid nog eens omhoog naar de hemel. Die is echter nog steeds strakblauw zonder dat er ook maar een spoor van een wolk in zicht is. Ruim vijf minuten lang gaat het gedruppel door. Dan houdt het op en binnen een minuut zijn alle sporen van de mysterieuze neerslag verdwenen. Mij twijfelend achterlatend. Was het echt? Of was het alleen maar wishful thinking?

2 opmerkingen:

  1. Hé, dat is wel heel erg vreemd.
    Je gaat aan jezelf twijfelen he?

    Gaf het nog iets verkoeling of niet?

    Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt aan mijzelf twijfelen doe ik gelukkig niet ;-)

      Verkoeling of verfrissing gaf het fenomeen helaas niet. De druppels waren amper op de grond - of iets anders - terechtgekomen, of ze waren alweer verdampt.

      Verwijderen

Bedankt voor het lezen van onze blog.

Je kunt hier een reactie achterlaten. Alle reacties zullen worden gelezen en, indien nodig, beantwoord. We stellen het op prijs als je je naam achterlaat, per slot van rekening zijn ook wij niet 'anoniem'. Reclame en off-topic reacties zullen niet worden geplaatst. Gebruik voor persoonlijke berichten het e-mailadres op de contactpagina.

Je reactie verschijnt niet direct op de blog. Deze wordt pas geplaatst nadat wij deze hebben gelezen.

Nogmaals bedankt en... vergeet niet van elke dag te genieten!